Vážení klienti,
stiahnite si do svojich mobilných zariadení overovaciu aplikáciu PSS Safe, ktorá slúži na jednoduchšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie overovanie vašich operácii na portáli.
Stiahnuť môžete aj priamo cez Google Play alebo App Store
Bezpečnostné informácie
Pre prihlásenie potrebujete PID, heslo a podporovaný prehliadač.
Pri prvom prihlásení Vás z bezpečnostných dôvodov vyzveme na zmenu hesla, ktorá bude autorizovaná cez SMS kód.
Pre správne zobrazenie používajte nasledujúce internetové prehliadače:
Upozornenie
Prvá stavebná sporiteľňa, a. s., žiada klientov, aby v záujme ochrany svojich účtov neposkytovali osobné údaje ani informácie o svojich platobných transakciách autorom podvodných e-mailov.
Banka nikdy nežiada od klientov takéto informácie.
Odporúčame Vám:
- Pozorne si prečítajte všetky požiadavky na poskytnutie citlivých informácií. V prípade pochybností, ktoré môžu vyvolať napr. adresa odosielateľa e-mailu, gramatické chyby v texte a pod. volajte Centrum telefonických služieb PSS, a. s., na tel. čísle 02/ 58 55 58 55.
- Venujte pozornosť miestam, kde sa pripájate k internetu. Ak je to možné, snažte sa vyhnúť použitiu dôverných informácií (najmä PID a heslo) na verejných miestach ako sú internetové kaviarne, knižnice a pod. Predídete tak riziku krádeže identity, ktorá môže viesť k zneužitiu Vašich údajov napr. na podanie žiadosti o úver bez Vášho vedomia.
- Heslom chráňte aj svoj počítač. Zabránite tak neoprávneným osobám v prístupe k Vašim informáciám. Pri podozrení, že dôveryhodnosť Vášho hesla bola narušená, heslo zmeňte.
- Heslá:
- Nespúšťajte programy, ktoré do e-mailov pripojili odosielatelia, ktorých nepoznáte (adresa, z ktorej e-mail prišiel, Vám nie je známa).
- Zvážte sťahovanie programov zo serverov, ktoré nie sú overené - porozprávajte sa so známymi, preverte si v diskusiách, čo sa o serveri píše a na základe získaných informácií sa rozhodnite.
- Pre ochranu všetkých zariadení, prostredníctvom ktorých pristupujete do aplikácií obsahujúcich citlivé údaje, používajte antivírový SW a pravidelne ho aktualizujte.
- Rovnako odporúčame používať firewall, najmä v prípade, ak je Vaše zariadenie dlhší čas pripojené vo verejnej sieti.
- Aktualizujte SW, ktorý máte nainštalovaný na svojom zariadení/zariadeniach.
- V prípadoch, kedy Vás niekto akoukoľvek formou žiada o prístupové údaje, zvážte, za akým účelom ich požaduje. Banka nežiada od klienta informácie o prístupových údajoch, platobných transakciách a pod. Ak takáto situácia nastane, vo vlastnom záujme si telefonicky overte, či sme klientov kontaktovali s požiadavkou o overenie/poskytnutie citlivých údajov. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o phishing. Ide o druh útoku, kedy sa útočník snaží získať prístupové údaje, aby mohol podvodne získať prístup na Váš účet.
- Rozmýšľajte a majte oči otvorené, neponáhľajte sa poskytnúť komukoľvek svoje citlivé údaje, hoci by to bol zamestnanec, či obchodný zástupca banky.